s40


Dane Techniczne


SILNIK

Silniki czterocylindrowe o zapłonie iskrowym (benzynowe)

Dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów. Ciągła zmiana faz rozrządu (CVVT) po stronie wlotu lub wylotu. Reaktor katalityczny potrójnego działania z sondą Lambda. Elektroniczne sterowanie silnika. Turbodoładowany silnik o zapłonie iskrowym wyposażony jest w turbinę z podwójnym wirnikiem i chłodnicę doładowywanego powietrza ("intercooler").

Silniki czterocylindrowe o zapłonie samoczynnym (silniki wysokoprężne)

Silnik o zapłonie samoczynnym, z wtryskiem bezpośrednim, z systemem wtrysku ''common rail'', turbodoładowany. Wałek rozrządu w głowicy, 8 zaworów. Chłodnica doładowywanego powietrza (chłodnica międzystopniowa). Reaktor katalityczny podwójnego działania z układem recyrkulacji spalin (układ EGR). Elektroniczne sterowanie silnika.


UKŁAD NAPĘDOWY

Napędzane koła przednie. Silnik ustawiony poprzecznie. Pięciobiegowa, mechaniczna skrzynia biegów. Alternatywę stanowi pięciobiegowa, sterowana elektronicznie automatyczna skrzynia biegów z adaptacyjnym wyborem zakresu przełożeń, trybem zimowym i z funkcją blokowania przekładni hydrokinetycznej, powodującą zmniejszenie zużycia paliwa podczas jazdy z ustaloną prędkością.


UKŁAD ELEKTRYCZNY

Akumulator 12V o pojemności 520 Ah (silniki o zapłonie iskrowym) lub 600 Ah (silniki o zapłonie samoczynnym).
Alternator 80A.


PRZEKŁADNIA KIEROWNICZA

Zębatkowa przekładnia kierownicza z progresywnym wspomaganiem. Bezstopniowa regulacja koła kierownicy, w pionie. 17,3:1 obrotów pomiędzy krańcowymi położeniami. Średnica zawracania 10,6 m.


HAMULCE

Hamulce tarczowe ze wspomaganiem, układ zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS), chłodzone przednie tarcze. Elektroniczny rozdział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne hamulce (EBD). Układ hamulcowy rozdzielony na dwa obwody po przekątnej.


ZAWIESZENIE

Zawieszenie kół przednich na kolumnach. Funkcja zapobiegająca pochylaniu i ''osiadaniu'' nadwozia. Niezależne zawieszenie tylnych kół typu ''Multi-link''. Drążki stabilizatora z przodu i z tyłu.

Opcje: system Volvo zapobiegający poślizgowi kół (DSA), automatyczne poziomowanie nadwozia, obniżone zawieszenie sportowe ze wzmocnionymi stabilizatorami i automatycznym poziomowaniem.


MASA

Masa własna: 1255 kg
Maks. masa całkowita: 1780 kg


ZBIORNIK PALIWA

60 litrów


VOLVO S40 1.6 (109 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy, o zapłonie iskrowym (benzynowy)
- Pojemność skokowa: 1588 cm3
- Moc: 80 kW (109 KM) przy 5800 obr/min
- Moment: 145 Nm przy 4000 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 12 s
- Prędkość maks.: 190 km/h
- Zużycie paliwa w litrach/100 km, w cyklu mieszanym: 7,9
- Emisja CO2, g/km: 185


VOLVO S40 1.8 (122 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy silnik benzynowy
- Pojemność skokowa: 1783 cm3
- Moc: 90 kW (122 KM) przy 5800 obr/min
- Moment: 170 Nm przy 4000 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h, mech./aut.: 10,5/11,5 s
- Prędkość maks., mech/aut.: 200/195 km/h
- Zużycie paliwa w litrach/100 km, w cyklu mieszanym: 6,7
- Emisja CO2, g/km, mech/aut: 193/212


VOLVO S40 2.0 (136 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy silnik benzynowy
- Pojemność skokowa: 1948 cm3
- Moc: 100 kW (136 KM) przy 5800 obr/min
- Moment: 190 Nm przy 4000 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h, mech./aut.: XX/XX s
- Prędkość maks. mech./aut.: 205/200 km/h
- Zużycie paliwa w litrach na 100 km, w cyklu mieszanym mech./aut.: 8,3/9,2
- Emisja CO2, g/km, mech/aut: 198/216


VOLVO S40 2.0T (165 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy, o zapłonie iskrowym (benzynowy), z turbodoładowaniem o niskim ciśnieniu
- Pojemność skokowa: 1948 cm3
- Moc: 120 kW (163 KM) przy 5250 obr/min
- Moment: 240 Nm przy 1800-4500 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h, mech./aut.: 8,5/9,0 s
- Prędkość maks. mech./aut.: 220/215 km/h
- Zużycie paliwa w litrach/100 km, w cyklu mieszanym mech./aut.: 8,3/9,2
- Emisja CO2, g/km, mech/aut: 198/217


VOLVO S40 T4 (200 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy, o zapłonie iskrowym (benzynowy), z turbodoładowaniem
- Pojemność skokowa: 1948 cm3
- Moc: 147 kW (200 KM) przy 5200 obr/min
- Moment: 300 Nm przy 2400-3900 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h, mech./aut.: 7,3/8,0 s
- Prędkość maks. mech./aut.: 235/230 km/h
- Zużycie paliwa w litrach/100 km, w cyklu mieszanym, mech./aut.: 8,9/9,5
- Emisja CO2, g/km, mech/aut: 212/227


VOLVO S40 1.9D (115 KM)
- Typ silnika: czterocylindrowy, o zapłonie samoczynnym, wtrysk bezpośredni z magistralą paliwową (''common rail''), turbodoładowany
- Pojemność skokowa: 1870 cm3
- Moc: 85 kW (102 KM) przy 4000 obr/min
- Moment: 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s
- Prędkość maks.: 195 km/h
- Zużycie paliwa w litrach/100 km, w cyklu mieszanym: 5,4
- Emisja CO2, g/km: 142